ΠΙΤΤΑΚΟΥ 11,Καλαμαριά , Θεσσαλονίκη ‎ | Τηλ: 2315 52 69 80 | Κιν: 6973 48 12 72

Διατροφή και ψυχική υγεία

Διατροφή και ψυχική υγεία

Η τροφή είναι γνωστό ότι επηρεάζει το σώμα μας -Μπορεί ωστόσο να έχει την ίδια σημασία για το μυαλό μας ?

Η απάντηση είναι ΝΑΙ !

Ο American Psychiatric Αssociation χαρακτηρίζει τα ω3 λιπαρά οξέα ( βρίσκονται κυρίως στα ψάρια ) ως συμπληρωματική θεραπεία στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης .

Σε πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Lancet Psychiatry ομάδα ψυχιάτρων διαφόρων χωρών συμπεραίνει ότι η σωστή διατροφή είναι τόσο σημαντική στον κλάδο της ψυχιατρικής όσο εμφανίζεται να είναι για την καρδιολογία και την γαστρεντερολογία .

Η έρευνα κάνει αναφορά σε πλήθος μελετών οι οποίες βεβαιώνουν τον βασικό ρόλο συγκεκριμένων θρεπτικών συστατικών στην σωστή λειτουργία του εγκεφάλου , όπως τα ω3 λιπαρά οξέα ,η βιταμίνη D , το σύμπλεγμα των βιταμινών B , ο ψευδάργυρος , ο σίδηρος και το μαγνήσιο . Ο σύγχρονος τρόπος διατροφής ωστόσο αν και είναι πλούσιος σε θερμίδες φαίνεται να υστερεί στα παραπάνω απαραίτητα θρεπτικά συστατικά γεγονός που προκαλεί αύξηση των ψυχικών ασθενειών .

Πολλοί  μελετητές σχετίζουν την κατάθλιψη με χαμηλά επίπεδα του συμπλέγματος των βιταμινών Β στον οργανισμό . Ενώ χαμηλά επίπεδα  βιταμίνης D στο σώμα της μητέρας φαίνεται να σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο σχιζοφρένειας στο παιδί .

Δεδομένα ότι ο εγκέφαλος είναι στενά συνδεδεμένος με το γαστρεντερικό σύστημα πληθαίνουν διαρκώς φανερώνοντας ότι βλάβες του εντέρου μπορούν να ευθύνονται για ορισμένες ψυχικές διαταραχές όπως άγχος, κατάθλιψη, αυτισμός, διαταραχή ελλειμματικής  προσοχής , σχιζοφρένεια , οδηγούν την επιστημονική κοινότητα στο συμπέρασμα ότι η διατροφή και η άσκηση αποτελούν σημαντικό παράγοντα για την αντιμετώπιση των ψυχικών νοσημάτων και την προφύλαξη της ψυχικής μας υγείας .

      “ Ο εγκέφαλος πρέπει να τρέφεται σωστά για να είναι δυνατός “ μας λέει ο Dr Drew Ramsley καθηγητής ψυχιατρικής του πανεπιστημίου Columbia Univercity, και συνεχίζει “ Η ζωή στην κοινωνία του σήμερα προκαλεί μεγάλο άγχος , η ψυχική μας υγεία κινδυνεύει , μέσω της σωστής διατροφής μπορούμε να κάνουμε τον εγκέφαλο μας πιο ανθεκτικό “

 

Τσιλιπάκου Δέσποινα

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *