ΠΙΤΤΑΚΟΥ 11,Καλαμαριά , Θεσσαλονίκη ‎ | Τηλ: 2315 52 69 80 | Κιν: 6973 48 12 72

Tροφές που μειώνουν τη χοληστερίνη .

Tροφές που μειώνουν τη χοληστερίνη .

Διάφορα τρόφιμα βοηθούν στην μείωση της χοληστερίνης με ποικίλους τρόπους . Κάποια διαθέτουν διαλυτές φυτικές ίνες, οι οποίες ενώνονται με την χοληστερόλη και εμποδίζουν την απορρόφησή της .  Άλλα είναι καλές πηγές πολυακόρεστων λιπαρών οξέων που βοηθούν άμεσα στη μείωση της LDL ( κακή χοληστερίνη ) .

 

1 Βρώμη

Η κατανάλωση βρώμης αλλά και των παραγώγων της (όπως κουάκερ, νιφάδες βρώμης, παξιμάδια βρώμης)  βοηθά  στην μείωση της χοληστερίνης λόγω των διαλυτών ινών (β – γλυκάνη ) που περιέχει .  Κατανάλωση 5-10 γραμμαρίων διαλυτών ινών βοηθά  στη  μείωση της LDL στο αίμα και ενισχύει την υγεία της καρδιάς . Οι διαλυτές φυτικές ίνες βρίσκονται επίσης στα φασόλια, τα μήλα, τα δαμάσκηνα και το κριθάρι .

2 Ψάρια

Τα λιπαρά ψάρια που είναι πλούσια σε ω3 λιπαρά οξέα , ( σολομός , σαρδέλες ,σκουμπρί ,τόνος, πέστροφα λίμνης , ρέγγα ) μπορεί να μειώσουν την αρτηριακή πίεση και τον κίνδυνο ανάπτυξης θρόμβων στο αίμα .

Σε άτομα που έχουν ήδη υποστεί καρδιακή προσβολή, τα ιχθυέλαια και τα  ωμέγα-3 λιπαρά οξέα- μειώνουν τον κίνδυνο αιφνίδιου θανάτου.

Ο American Heart Association συνιστά την κατανάλωση τουλάχιστον δύο μερίδων ψαριού την εβδομάδα.

3 Ξηροί καρποί

Είναι πλούσιες πηγές μονό- και πολύ- ακόρεστων λιπαρών οξέων που βοηθούν στην μείωση της LDL χοληστερίνης και τη διατήρηση των αγγείων υγιών . Η κατανάλωση 1 χούφτας  ξηρών καρπών την ημέρα  (50 γρ. ) μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Βεβαιωθείτε ότι οι ξηροί καρποί που τρώτε δεν είναι αλατισμένοι  και δεν περιέχουν ζάχαρη .

 

4  Αβοκάντο

Το αβοκάντο αποτελεί καλή πηγή μονοακόρεστων λιπαρών οξέων ( MUFA) που βοηθούν στην μείωση της LDL χοληστερίνης του αίματος .

 

5 Ελαιόλαδο

Μια καλή πηγή πολυακόρεστων λιπαρών οξέων αποτελεί το ελαιόλαδο ,προσπαθήστε να καταναλώνετε 3 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο καθημερινά στο μαγείρεμα ή στις σαλάτες για να λαμβάνετε τα προστατευτικά του οφέλη .

Το ελαιόλαδο , το αβοκάντο και οι ξηροί είναι τρόφιμα πλούσια σε θερμίδες για αυτό καλό είναι να μην υπερβάλουμε στην κατανάλωσή αυτών .

Γενικότερες αλλαγές στον τρόπο ζωής όπως η άσκηση ,το περπάτημα, η διακοπή του καπνίσματος και η απόκτηση και διατήρηση ενός υγιούς βάρους βοηθούν στη μείωση της LDL χοληστερίνης του αίματος .

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *